سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز انتخاب رشته

انتخاب رشته ارشد 86 از امروز، تقریبا بدون هیچ تغییری در دفترچه انتخاب رشته آغاز شد. سازمان سنجش به جز چند توضیح در مورد دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به هیچ کدام از شایعات و شکایات طرح شده جامعه عمل نپوشاند و پس از آغاز انتخاب رشته هم مسلماٌ اتفاق دیگری نخواهد افتاد. این انتخاب رشته تا 6 خرداد (ساعت 24) ادامه دارد و حدود 60 هزار نفر (اگر اشتباه نکنم) انتخاب رشته می کنند که حدود یک سوم هم پذیرفته خواهد شد. رشته MBA هم امسال در سه دوره: روزانه، نوبت دوم و غیر انتفاعی دانشجو خواهد گرفت که نسبت به پارسال افزایش ظرفیت نسبتا خوبی (بخصوص در دوره های شبانه) داشته است.
» نظر

باز شریف !!!

پردیس بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف در کیش در رشته مدیریت اجرایی (MBA) دانشجوی کارشناسی ارشد  پذیرش می‌کند.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر منوچهر نجمی رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و مدیر برنامه MBA در کیش امروز در یک نشست خبری با اعلام این خبر دروس این دوره از ابتدای مهر ماه به صورت فشرده و به زبان انگلیسی در کیش برگزار می‌شود و در پایان نیز به فارغ التحصیلان مدرک «دانشگاه صنعتی شریف پردیس کیش» اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگاره آموزشی آشنایی با رشته MBA عصر روز چهارشنبه در دانشگاه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: تا کنون 150 نفر در این دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند که از میان داوطلبان 40 الی 50 دانشجو بر اساس پرونده تحصیلی- علمی و میزان تسلط بر زبان انگلیسی پذیرفته می‌شوند.

به گفته دکتر نجمی، داشتن مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم با معدل بالای 14 و کسب حد نصاب نمره زبان از آزمونهای تافل یا آیلتس از شرایط لازم برای ثبت‌نام داوطلبان است.

دکتر نجمی در خاتمه گفت: داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم ثبت‌نام می‌توانند به سایت دانشگاه شریف به نشانی www.sharif.ac.ir  و یا سایت کیش به نشانی www.kish.ac.ir  مراجعه کنند.


» نظر

انتخاب رشته

سلام دوستان. بدلیل حجیم شدن نظرات قسمت قبلی یه پست جدید اینجا ایجاد می کنم تا نظرات رو اینجا بنویسید. ضمنا هر یک از دوستان اگه از مسائل مربوط به دانشگاهها مثل شرایط پذیرش، سطح استادان ، اعتبار دانشگاه و ... اطلاعاتی داره بد نیست اون رو در اختیار دیگران هم قرار بده. البته از کاوه جان و آقای سرفرازیان که ابراز تمایل به همکاری کردند تشکر می کنم.
» نظر

داغ داغ ، هرکی رتبه خوبی آورد به من شیرینی بده

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها در ساعت 20 امروز شنبه خبر داد.

دکتر عبدالرسول پورعباس در تماسی با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: نتایج مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد در ساعت 8 امشب از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.

وی گفت‌: در مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد 69 هزار و 860 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

رییس سازمان سنجش در خاتمه اظهار کرد: داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون باید شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای خود را وارد کنند، همچنین آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند باید نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و ویژه نامه ضمیمه آن و همچنین نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود اقدام کنند.


» نظر

داستان وام !

دبیر شورای صنفی دانشگاه شیراز گفت: ثبت‌نام برای تخصیص وام تحصیلی به گونه‌ای باشد تا اسامی دانشجویان نیازمند به صورت اتفاقی از لیست متقاضیان حذف نشود.

عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، با اشاره به عدم پرداخت وام تحصیلی به کلیه متقاضیان اظهار کرد: مطابق با قانون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، وام تحصیلی باید به 60 درصد دانشجویان یک دانشگاه تعلق بگیرد، اما متاسفانه در بسیاری از دانشگاه‌ها شاهد آنیم که حداکثر 15 تا 20 درصد از متقاضیان موفق به دریافت وام تحصیلی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا بسیاری از دانشجویان نیازمند از دریافت وام محروم می‌شوند، تصریح کرد: وام تحصیلی در مقایسه با وام شهریه نیازمند اعتبار کمتری است، بنابراین انتظار می‌رود که حداقل به 40 تا 50 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها وام تحصیلی تعلق بگیرد.

وی مدعی شد: به گفته مسوولان دانشگاه ، صندوق رفاه دانشجویان از دانشگاه‌ها خواسته است تا تعداد ثبت نام کنندگان وام تحصیلی بیشتر از سال قبل نباشد، در غیر این صورت اسامی اضافی حذف خواهد شد.

عسگری با بیان اینکه ندادن وام به دانشجویان نیازمند تصمیم درستی نیست، اظهار کرد: باید در پرداخت وام حساسیتهای بیشتری اعمال شود و در نگاه به جامعه دانشجویی همه را در یک سطح و وضعیت مالی نپندارند.

وی با اشاره به ضرورت اعمال معیارهایی برای تخصیص وام تحصیلی به دانشجویان نیازمندتر، تصریح کرد: اگر می‌خواهند وام‌های تحصیلی را به صورت محدود در اختیار دانشجویان قرار دهند، ابتدا باید ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه بر اساس معیارهای مشخص اولویت بندی شود تا دانشجویان نیازمند تر از دریافت وام محروم نگردند و به صورت اتفاقی و شانسی از لیست متقاضیان حذف نشوند .

در این راستا، مهندس فولادی نژاد رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه به کلیه ثبت‌نام کنندگان وام‌های تحصیلی، وام مربوطه پرداخت شده است، گفت: با این حال ما با کمبود اعتبارات لازم روبرو هستیم و به خاطر کمبود اعتبارات مجبور به ایجاد محدودیت هستیم با این حال به همان تعداد ثبت نام کنندگان سال 84 برای دریافت وام در سال گذشته ثبت نام صورت گرفته است.


» نظر

اطلاعیه درباره انتشار کارنامه نتایج اولیه و همچنین نحوة تکمیل فر

سازمان سنجش آموزش کشور -26/02/86
سازمان سنجش آموزش کشور بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته داخل) سال 1386 می‌رساند برای اطلاع از نتیجه اولیه آزمون و نحوة تکمیل فرم انتخاب رشته محل‌های مورد علاقه به صورت اینترنتی، از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 31/2/86 می‌توانند کارنامه نتایج اولیه خود را از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مشاهده نمایند. داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای خود را (نام خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) وارد نمایند.
ضمناً آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند (فهرست اسامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند نیز بر روی سایت سازمان قرار داده خواهد شد)، لازم است بر اساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و ویژه‌نامه ضمیمه آن و همچنین نحوة تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود اقدام نمایند.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) این آزمون به همراه ویژه‌نامه حاوی شرایط و ضوابط ارگان‌های بورس دهنده و مؤسسات آموزش عالی که به صورت شرایط خاص نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌نمایند، از روز سه‌شنبه 1/3/86 لغایت روز یکشنبه 6/3/86 در سایت اینترنتی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود. ضمناً آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی گردیده‌اند، در صورت تمایل به دریافت دفترچه شماره 2 و ضمیمه آن، می‌توانند با مراجعه به مراکز پستی شهرستان محل اقامت خود، با پرداخت مبلغ 3000 (سه هزار) ریال در مهلت مذکور، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.
به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1386 توصیه می‌شود که ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) و ضمیمه آن اقدام نموده و کد رشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نمایند؛ پس از آن، کد رشته‌های انتخابی را در فرم پیش‌نویس نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شمارة 2 به چاپ رسیده است، درج و از صحت رشته محل‌های انتخابی اطمینان حاصل نمایند؛ سپس در محدوده زمانی (از ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه
3/3/86 لغایت ساعت 24 روز یکشنبه 6/3/86) برای انتخاب رشته با وارد کردن شماره کارت اعتباری، شمارة پرونده، شماره کاربر، رمز ورود و کد رهگیری ثبت‌نام اولیه، شمارة داوطلب و شمارة‌ شناسنامه (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری می‌باشد)، نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی و تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است، اقدام نمایند. بدیهی است پس از تأیید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، شمارة رمز 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد و در غیر این صورت، انتخاب رشته آنان تکمیل نگردیده است.
3ـ تذکرات مهم:
الف ـ با توجه به اینکه کد محل‌های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از گرفتن تأییدیه به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست، به داوطلبانی گرامی اکیداً توصیه می‌گردد، قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود، جزئیات و اطلاعات مربوط به کد رشته‌های انتخابی (محل دانشگاه دوره، میزان شهریه دوره‌های مختلف و ...) را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.
ب ـ سیستم انتخاب رشته تا حدود زیادی هوشمند پیش‌بینی گردیده تا در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر دهد (به عنوان مثال: انتخاب کد رشته محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده باشد و یا اینکه داوطلب در گرایشی از گرایش‌های رشته امتحانی خود مجاز به انتخاب رشته نگردیده است و ...)؛ لذا لازم است داوطلبان این مورد را نیز در نظر داشته باشند. بدیهی است چنانچه داوطلبی نسبت به رفع خطاهای داده شده، اقدام ننماید، انتخاب رشته وی کامل نگردیده و به این داوطلب نیز شماره رمز 15 رقمی به عنوان رسید داده نخواهد شد.
ج ـ داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، برای اینکه مراحل انتخاب رشته‌های تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانند و مشکلی برای آنان به وجود نیاید، لازم است اطلاعیه‌های این سازمان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و ویژه‌نامه ضمیمه آن را به دقت مطالعه نمایند.
د ـ پس از مشاهده کارنامه نتایج اولیه این آزمون، داوطلبان ضمن توجه به توضیحات مربوط به کارنامه (در سایت این سازمان درج گردیده است) در صورت هرگونه سؤال، لازم است حداکثر تا تاریخ 31/3/86 از طریق پست الکترونیکی Email:public-Relations@sanjesh.org و یا صندوق پستی 4378 ـ 15875 با روابط عمومی این سازمان مکاتبه نمایند. بدیهی است به مکاتباتی که پس از مهلت تعیین شده صورت گیرد، هیچ‌گونه پاسخی داده نخواهد شد.

» نظر

اعتراض

لینک ایمیل آقای احمدی نژاد :
http://links.p30download.com/archives/4335.php 
پیشنهاد میکنم یا متن آقا پوریا رو کپی کنید و بفرستین یا اینکه خودتون ایمیلی با ذکر کامل جزئیات تهیه کنین و بفرستین و درجه ضرورت و فوریت رو هم بالا انتخاب کنین تا به سرعت ترتیب اثر داده بشه...
فقط فراموش نکنین تمام سعی ما باید بر این باشه که تا روز 3 ام به نتیجه برسیم... من مطمئنم این طرح برای سال بعد وجود نخواهد داشت ،‏به شدت قانون بی منطقیه ! با این شرط شریف اعلام میکنه که کسی که زبان نمیدونه ( ولی 28 سالش هست !‏) به کسی که تسلط کافی روی  زبان  و  جی مت داره ارجحیت داره !!!


» نظر

تغییرات پشت سر تغییرات !

بلاخره این دفترچه شماره 2 رو سنجش رو سایت گذاشت تا مجددا شوک جدیدی رو ایجاد بکنه !
بیاین ببینیم چه تغییراتی صورت گرفته :

روزانه :  سال 85 --- سال 86

شریف       50             50
تهران         8              12
مالک اشتر  10            10
شاهرود      6              7

شبانه :
شریف       0               50 ( باشرطی عجیب و در نوع خود دیدنی !‏ )
تهران        4                9
مالک اشتر 5                5
شاهرود    4                3

غیر انتفاعی :
علوم فنون 25             15
کیش       15             15
تهران        0              20

تو مدیریت اجرایی هم تغییرات عظیمی رخ داده که در نوع خودش جالبه !

روزانه :
تهران           6                8
علامه           5                5
علم و صنعت 12             10
یزد               3               3
کرمان           0               4

شبانه :
تهران           6                8
علامه          5                 7
یزد              3                 2
کرمان          0                 4

غیرانتفاعی‏:
سازمان مدیریت 15         15

پیام نور :      100             140

برای MBA دیگه تکلیف روشن نیست و معلوم نمیشه که بعد از شریف دانشگاه تهران با چه رتبه ای پر میشه ! فقط میشه گفت از 42 - 43 شروع میشه به پر شدن ! اما به نظر من حداکثر تا 70 - 75 میره.  
به نظرم شریف خیلی کار اشتباهی کرد که 50 نفر رو به کسانی اختصاص داد که حداقل 27 سال دارن ! مگه سن ملاک مناسبی برای انتخابه ؟! خیلی بی منطقه ! اگه یه نفر رفته سربازی و بعد بیکار بوده میره تو ولی کسی که رتبه بهتری داره به علت صغر سن نمیتونه !!!‏ آقایون فکر کردن اعزام تیم ملی فوتباله !
جالبتر از همه اینکه از دانشگاه علم و فرهنگ خبری نیست !!! این همه تبلیغ کردن ! این همه جایزه در نظر گرفتن !
علوم فنون مازندران بیشترین کاهش ظرفیت رو داد (‏10 نفر ) ، دانشگاه تهران پردیس کیش رو هم اضافه کرده ، که جای بسی تامل داره !
 
برای گروه اجرایی هم که یهو کرمان پیداش شد ! از کجا ؟‏ برای چی ؟! معلوم نیست دیگه !!!


» نظر

دانشگاه علوم و تحقیقات ارشد مدیریت کارآفرینی رو اضافه کرد

رییس دانشکده اقتصاد و مدیریت واحد علوم تحقیقات گفت: مقطع کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی و مدیریت تعاونیها به منظور ارتباط بیشتر دانشگاه آزاد با وزارت تعاون در سال آینده در این دانشگاه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: دانشکده اقتصاد و مدیریت در نظر دارد با ایجاد رشته دکتری مدیریت تکنولوژی و مدیریت منابع انسانی، اقدام به پذیرش دانشجو از ترم آینده کند.
وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات با ایجاد رشته‌های جدید در مقاطع مختلف در رقابت با دانشگاه دولتی با سازمان‌های خصوصی و اداری همکاری می‌کرد.

============
تا چند سال دیگه علوم تحقیقات احتمالا بشه غول کارشناسی ارشد‏ ! نزدیک به 170 رشته کارشناسی ارشد داره ! به فرض هم تو هر کدوم 20 نفر پذیرش داشته باشه میشه 3400 نفر داشنجو کارشناسی ارشد... خدا بده برکت !
از اونجا که دکتر جاسبی رئیس انجمن دانشگاه های اسلامی شده ( فکر کنم همچین عنوانی داشت )‏ ،‏ به احتمال زیاد این واحد دانشگاهی خیلی زود معروف و شناخته شده میشه...


» نظر

خبرهای کنکوری

آزمون کارشناسی ارشد سال 1386 دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت بیش از 206 هزار داوطلب در 237 رشته در کمال صحت و امنیت برگزار شد.
دکتر عبدالله جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های برگزاری این آزمون با اعلام این خبر گفت:‌ نتایج آزمون کارشناسی ارشد نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

=========
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 31 اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.
با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 86، اظهار کرد: کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 86 و فهرست اسامی مجازین به انتخاب رشته از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 31 اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت از نتایج آزمون خود مطلع شوند.
وی افزود: هر یک از داوطلبان می‌توانند از کارنامه خود پرینت بگیرند چرا که کارنامه داوطلبان به صورت کاغذی ارسال نخواهد شد.

دکتر توکلی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از صبح روز سه شنبه اول خرداد 86 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مجازین به انتخاب رشته می‌توانند با رعایت دستورالعملهای مربوطه نسبت به مطالعه دفترچه راهنما و همچنین کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کنند.

به گفته وی، دفترچه راهنمای انتخاب رشته همچنین از طریق باجه‌های پستی تعیین شده در اختیار مجازین به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند پس از مطالعه دفترچه‌ راهنما، کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را از کد رشته امتحانی یا کد رشته‌های امتحانی مجاز شده به انتخاب رشته و به ترتیب اولویت علاقه مرتب نموده و سپس از صبح روز پنج شنبه سوم خرداد 86 تا ساعت 24 روز یکشنبه ششم خردادماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و بر اساس دستور العمل‌های مربوطه نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

دکتر توکلی در خاتمه با بیان اینکه نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 86 به صورت هوشمند طراحی شده است اظهار کرد:‌ این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده که امکان انتخاب رشته دقیق را به داوطلب می‌دهد، همچنین اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تاریخ و نحوه انتخاب رشته و سایر ضوابط در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه 24 و 31 اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.
======

**) خوب خیلی جالب شد ! این اولین بار هست که سازمان سنجش زحمت میکشه و اجازه فکر کردن میده !‏ همیشه تا کارنامه رو میدادن ،‏ شمارش معکوس برای انتخاب رشته تو 48 ساعت شروع میشد ! اینقدر به سرعت و تند تند باید انتخاب میکردی که خدا میدونه ! دیگه وقت نبود بری یکم تحقیق کنی که آیا فلان دانشگاه ارزش انتخاب کردن داره یا نه ( مثلا همین علم و فرهنگ ، اگه کسی رتبه اش یه جوری بیاد که فقط اینو بتونه بره و تا حالا بهش فکر نکرده ،‏به راحتی میتونه یه تحقیق جامع و کامل بکنه.... )
از صبح 31 ام تا روز 3 ام زمان بسیار مطلوبی هست برای انتخاب رشته...


» نظر
<      1   2   3   4      >