سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند خبر روز...

 بانک سوالات آزمون کارشناسی ارشد امسال عملیاتی می شود :

معاون تحقیقات، آزمون و ارزشیابی آموزشی سازمان سنجش از عملیاتی شدن بانک سوالات کنکور کارشناسی ارشد در سال جاری خبر داد.
دکتر محمد محمدی اقدم با اشاره به اینکه بانک سوال در سال گذشته در راستای مکانیزه شدن سازمان سنجش طراحی شده بود گفت: در سایت آزمون سازی سازمان سنجش بخشی طراحی شده است که بر اساس آن اساتید سراسر کشور می توانند طراح سوالات آزمون کارشناسی ارشد باشند.
وی با بیان اینکه تمامی اساتید کشور توانایی طراحی سوالات آزمون کارشناسی ارشد را دارند افزود: سالهای قبل امکان کمتری برای همکاری اساتید دانشگاه های شهرستان در طراحی سوالات آزمون کارشناسی ارشد وجود داشت.
معاون تحقیقات سازمان سنجش افزود: سالهای قبل طراحی سوال توسط اساتید به صورت نامه ای و حضوری بود که این نوع طراحی سوال محدود به زمان اندکی میشد در حال که امسال قید زمان و مکان حذف شده است و اساتید می توانند از هر نقطه کشور و در هز زمانی که امکان طراحی سوال دارند سوالات خود را طراحی و ارسال کنند.
وی اظهار کرد: در بخش آزمون سازی سازمان سنجش تیم های تخصصی ده نفره سوالات ارائه شده را ارزیابی می کنند.

 ((( خوب ، به سلامتی ، اساتید شهرستان ها هم طراح میشن !!! ، من خودم شهرستان درس خوندم ، متاسف شدم برای کنکور ارشد ! چه بانک غنی و پر محتوایی رو اضافه کردن !!! )))

======
((( گویا دوستان خبر زیر رو با خبر تکمیل ظرفیت اشتباه گرفتن ، کسی هست در مورد تکمیل ظرفیت چیزی شنیده باشه تا به بقیه اعلام کنه ؟ من فقط همین خبر رو شنیدم که بی ربطه )))

نتایج برخی رشته های کنکور کارشناسی ارشد 86 دانشگاه آزاد 17مهر اعلام می شود :

اسامی پذیرفته شدگان برخی رشته های دکتری ، کارشناسی ارشد و کارشناسی 1386 دانشگاه آزاد اسلامی 17 مهرماه اعلام می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، اسامی پذیرفته شدگان رشته های الهیات و معارف اسلامی - فقه و مبانی حقوق اسلامی، روانشناسی عمومی و روانشناسی تربیتی در مقطع دکتری ( با آزمون و بدون آزمون ) ، رشته کارگردانی نمایش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و رشته موسیقی در مقطع کارشناسی، روز سه شنبه 17 مهر ماه از طریق هفته نامه فرهیختگان منتشر می شود .

کلیه پذیرفته شدگان در مقاطع فوق می توانند ، روزهای یکشنبه مورخ 22 و 23 مهرماه جهت ثبت نام به واحدهای دانشگاهی پذیرفته شده مراجعه کنند.

=====

در ضمن ، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد برای دانشگاه های سراسری هم شروع شد ، برای ام.بی.ای دانشگاه های علوم فنون مازندران و غیر انتفاعی علم و فرهنگ جزو معروفای لیست هستن !
گویا تا 23 لم مهر هم مهلت داره...


کاوه


» نظر

تحلیل

چرا اطلاعات سال پیش مفید نیست ؟
چرا این درصد ها حتی اکر هم درست باشن هیچ کمکی به هیچ کسی نمیکنه ؟

سال پیش متاسفانه با اشتباه های خیلی ساده سازمان سنجش کنکور رقابت در گروه ( مدیریت اجرایی ، زیر شاخه MBA ) به شکل غیر منتظره ای بالا گرفت ! 
سال پیش نقطه عطفی برای کلاس های کنکور بود ، همگی به یکباره شروع به تبلیغ این رشته رو کردن ! برای چند نفر ؟ 50 تا شریف و 10 تا تهران !
شرکت کننده سال پیش خیلی زیاد شد به طوری که به جز دانشگاه شهید بهشتی ، دانشگاه علم و صنعت ( نه کامل اما تا حد زیادی ) هم به گروه مدیریت اجرایی اختصاص پیدا کرد.
تو این بازار رقابتی ، یهو 12 تا سوال جی مت جدید طرح میشه که خاصیت رقابتی ندارن !
سوالات ریاضی اونقدر ساده طرح میشن که قدرت رقابتی خیلی کمی داشتن و عملا کسی که 2 ماه ریاضی خونده و کسی که 6 ماه خونده با هم تمیز داده نمیشدن.
100 تا هم سوال زبان داده میشه که به علت سردرگمی داوطلبان در نوع سوال ها ، زمان کم ، خستگی زیاد ، توان تفکیک دانشجویان رو نداشت.
حالا تو این اوضاع و احوال نمره معدل رو هم تاثیر بدین ! فراموش نکنین درسته که معدل 10 یا 20 % نمره کل هست ، اما تو رقابتی که نه ریاضی تاثیر چندانی داره نه زبان ( جی مت همینجوری که تاثیر نداشت چه برسه به اینکه 12 تا سوالش هم از نا کجا آباد بیاد ! ) شما تاثیر قاطع معدل رو فراموش کردین ؟
فقط 3 نمره معدل ( 13.31 با 16.17 ) و شباهت زیاد بین درصد ها ، تفاوت 31 نفری در رتبه ها رو به همراه داشته.

سنجش اعلام کرده که احتمالا امسال تاثیر معدل حذف بشه چون قانون درستی نیست ، چرا ؟ چون به معدل فارغ التحصیل شریف ، امیرکبیر ، دانشگاه سنندج ، آزاد علوم تحقیقات ، آزاد علی آباد کتول یک وزن واحد داده میشه و همگی از یک ارزش برخوردارن حال آنکه مطمئنا معدل 15 تو یکی اصلا با معدل 15 در دانشگاه دیگر هم ارزش و برابر نیست.

بنابراین امسال احتمالا رقابتی معقول تر و منصفانه تری تو گروه اجرایی خواهید داشت.
لذا ، این درصد ها و کارنامه ها زیاد نمیتونن ملاک باشن ، مثلا میگن نفر 28 چرا ریاضی رو خیلی بالا زده ! خوب یه دلیل اینه که من اشتباه تایپ کردم یه دلیل اینه که شاید این بابا معدل 12.10 بوده ! مگه نمیشه ؟!
به همین علته که میگم کارنامه های موجود ارزش مقایسه رو ندارن چون معدل کارشناسی رو نمیدن تا مقایسه دقیق تری داشته باشیم.

====
یک توصیه ،‏ به نظرم تا آخر آذر ماه درس ها رو تموم کنین ! ( همچین نوشتم درس ها ، مثل اینکه اصلا چندتا هست ! ) بهتره دی ماه برای دوره کردن ریاضی و تست زدن بیشتر باشه.
هیچ قسمتی از ریاضی رو حذف نکنین و نگین ایشالله تست ازش نمیاد !‏ فراموش نکنین ،تو کنکور‏ ام.بی.ای تنها وزنه قوی ای که دانشجو ها رو از هم تفکیک میکنه همین ریاضی هست ،‏ ممکنه دقیقا از همون فصلی که شما حتی نیم نگاهی هم بهش نکردین یک تست فوق العاده ساده بیاد و یه راحتی 3 % از بقیه عقب بیوفتین...

پیروز و سربلند باشین
کاوه


» نظر

کارنامه های ام .بی.ای و اجرایی

من اکیدا توصیه میکنم به این کارنامه ها کلا کاری نداشته باشین !
چرا ؟
چون شما که تو اون شرایط بی برنامه سال پیش نبودین !
شما که با یک تغییر ناگهانی مواجه نشدین !
لذا ،‏تست ها رو میزنین و  همه رو 90% میزنین و میگین خوب من امسال اولم !!!! باید تو اون جو مسخره سال پیش می بودین...

ولی با این حال :
کلا سال پیش هرکسی ریاضی رو خوب زد ،‏ قبول شد ! درسته زبان و جی مت هم مهم بودن ، اما اگه یه نفر ریاضی رو بالای 75% میزد زیاد مهم نبود زبان رو چقدر میزنه ! این قضیه تا حدی تو کارنامه ها مشهود هست...
جی مت از 55% به بالا تراز فوق العاده زیادی رو برای داوطلب به همراه داشت ! خیلی جاها حکم دوپینگ داشت !

===
نمیدونم کجا خوندم ،‏ اما درصد های نفر اول اینجوری بوده : ریاضی 100% ،‏ جی مت 46% ، زبان 78 %
===
نفر دوم هم ریاضی رو 95‏% زده و مابقی درصد هاش هم دست کمی از نفر اول نداشت !
===
MBA

رتبه 28 ، ریاضی 58% ، جی مت 65 % ، زبان 62 %

رتبه 58 ، ریاضی 56 % ، جی مت 57 % ، زبان 61 %

رتبه 66 ، ریاضی 54 % ، جی مت 50 % ، زبان 58 %

رتبه 89 ، ریاضی 58 % ، جی مت 52 % ،‏ زبان 42 %

رتبه 98 ، ریاضی 48 % ، جی مت 57 % ، زبان 44 %

رتبه 101 ، ریاضی 62 %‏ ، جی مت 52 % ، زبان 22 %

*****************************************************
EMBA

رتبه 7 : زبان 52 %  ، جی مت 28 %‏ ، دانش  64 %  ، تئوری 78%  ،‏ ادبیات 33 %

رتبه31 : زبان 47 % ، جی مت 45 %‏ ، دانش 40 %  ، تئوری 71 %  ،‏ ادبیات  37 %

رتبه 49 : زبان 27 % ، جی مت 37 %‏ ، دانش 49 %   ، تئوری 61 %  ،‏ ادبیات  43 %

رتبه 53 :  زبان 42 % ، جی مت 41% ‏ ، دانش 42 %  ، تئوری 48 %  ،‏ ادبیات  61 %

رتبه 61 : زبان 33 % ، جی مت 48 %‏ ، دانش 45 %  ، تئوری 59 %  ،‏ ادبیات  48  %

رتبه 64 : زبان 21 %  ، جی مت 35 %‏ ، دانش 47 %  ، تئوری  66 % ،‏ ادبیات 50 %

****************************************************

امیدوارم کمکی ،‏ هرچند کوچک براتون بوده باشه...



به امید موفقیت

کاوه






» نظر

کارنامه نتایج نهایی آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی

پیرو اطلاعیه این سازمان در خصوص اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی 129 کد رشته امتحانی آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1386 مندرج در هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی پیک سنجش مورخ 5/6/86، بدین‌وسیله به اطلاع آن دسته از شرکت‌کنندگان آزمون مذکور که مجاز به انتخاب رشته گردیده و در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اینترنتی خود اقدام نموده‌اند می‌رساند کارنامه نتایج نهایی آزمون فوق الذکر از روز چهارشنبه 4/7/86 برروی سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قابل رؤیت خواهد بود.

لذا کلیه داوطلبان گرامی می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان و درج مشخصات شناسنامه‌ای و شماره داوطلبی و یا شماره پرونده از وضعیت علمی خود در کد رشته محل‌های انتخابی مطلع شوند.

ضمناً لازم به توضیح است از آنجایی که تغییر رشته، تغییر گرایش و یا نقل و انتقال دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد در حیطه وظایف این سازمان نمی‌باشد، لذا به داوطلبانی که در اولویت یا اولویتهای بعد از کد قبولی اعلام شده دارای نمره علمی لازم می‌باشند، توصیه می‌گردد که از مکاتبه در این خصوص با این سازمان جداً خودداری فرمایند. بدیهی است به مکاتباتی که در این خصوص واصل گردد پاسخ داده نخواهد شد.

=========

بالاخره کارنامه نهایی هم اومد....
تو این کارنامه رتبه خودتون رو میتونین برای هر رشته / دانشگاه رو ببینین.
کسایی که فکر میکردن باید قاعدتا قبول میشدن و نشدن ، یه روش خوب مراجعه به این کارنامه هست ،‏با این کارنامه ها یه جورایی حتی میشه حدس زد رتبه آخرین فرد قبول تو یه رشته خاص حدودا چند بوده....

به امید موفقیت

کاوه 


» نظر
<      1   2   3   4